no title

assalamualiakum..


tersentap, terguris, ternadah, diam aku masih diam.

pendam, sampai bila diluah yang sakit semula hati, yang pedih masih tidak difahami..mungkin silap tuan, silap pemilik, silap langkah tujuan, entah..

tinggal, tinggal seorang cuba menilik balik tutur tiap langkah yang dimana salah..koyak makin hati cuba dipujuk perasaan ini semua dugaan, ahhh! aku cuba teriak biar dengar saket perit hati tahan rasa terguris amarah, pekak, balik semula pekik jerit.

SAKIT KAU TAHU?! tak bukan, sebab yang kau fikir hati kau..aku? tak ada hati perasaan, sampai bila nak ditahan luka berdarah makin dalam dah ditendang-tendang rasa tak hendak lagi tahan.
akan masih cuba pujuk hati cuba faham, tapi tak janji sampai bila boleh tahan...salam.

tenang

Assalamualaikum


hati mata telinga jiwa..sayang

aq, masih berakit..mahu lebih kenal diri
aq, masih bertatih..mahu lebih kenal teman
aq, masih setia..mahu lebih dekat dengan Dia yang Maha Esa

ingat, aq harus ingat bahawa jangan digoncang jiwa yang kacau..perlu dipujuk hati agar tidak disisir akal yang waras..

yang di atas, jangan terlalu bangga diri
yang di bawah, jangan terlalu memencil diri

sayang, semua pun sayang..
tiap mahluk nafas dibumi, ada jiwa dan sayang..

tak apa, biar tidak sempurna..janji mahu belajar berjalan
tak apa, pasti ada yang setia..kerana itu nama teman

sabar, sabar ye hati sayang..mungkin kau harus mula dulu jika ada yang masih tak faham..bila jiwa lebih bertenang kejujuran dan ikhlas pasti datang..jujur aq sayang teman..

*In shaa Allah..aamiin..

01.01.2013??

Assalamualaikum..

wah..wah...wahhh...o-0

ok kawan-kawan, saat post ini ditaip jam di desktop menunjukkan pukul 12.09 a.m 1/1/2013..selamat tahun baru!!!!

ehemm..eheemm..testing 1 2 3...
ok, say bye2 to 2012..
next, 23 tahun??? aq?? wahhhh...macam tak nak percaya je kan..sepanjang jalan sangat banyak tulisan memory terkarang..aq, terasa kini akal makin mudah dibawa bincang hati..sangat banyak kehilangan dan kehadiran dalam demensi diri..setiap saat ada cerita, setiap cerita telah ditakdirkan oleh Dia Maha Pencipta. 

aq si watak kecik sangat bersyukur telah diberikan kesempatan untuk melalui jalan ciptaNya..Alhamdulillah, semoga saat, minit, jam, hari mendatang aq dan seluruh insan sayang aq sentiasa bahagia dalam lindungan Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang..aamiin. ^^

B positive

Assalamualaikum..

ok..ok..firstly, b+ bukan jenis darah aq..^-^
'be positive'..dengan kata lainnya, berbisik dengan minda bagi tahu yang jangan terlalu ikut kan rasa..hmm, fine, perbuatan tak semudah kata-kata..itu aq tahu..

semakin diri mendaki tangga usia, makin banyak tersedar dengan karya agung Maha Pencipta..tak semua apa yang kita usahakan dihargai, semakin banyak perlu dipujuk hati, makin kuat bertarung dengan si perangai yang degil, perlu diperah peluh untuk memahami people..aah..

'penat laaah...tahu tak..'
nak saja diteriakkan jeritan batinku..tapiii, masih ada hati yang perlu dijaga..aq tahu itu..tapi tetap terasa penatnya bila hampir lelah nafas berusaha, masih dinilai pakai kati..entahlah..hmm, jadi berbalik kepada tajuk kita, BE POSITIVE...

tak apa, tak apa, tak apa..apa saja dugaan dari Dia yang Maha Esa yang diterima, mungkin rasa berat tak larat dah..tapi kita kan tak tahu apa yang people lain hadapi, mungkin lagi ditimpa dugaannya..dan sesungguhnya, pasti terlakar indah dihujung cerita bila kita sedar tentang ujianNya..

dan bila kita jujur benar sayang hargai people yang kita ada ini, tiada nilai yang boleh ditukar ganti..saat kita mula setting emosi, saat itu akan jaga dan lihat sebenarnya banyak kasih sayang yang kita terima..muaxx..heheehe..segala berlaku terlukis dipapan lukisan hidup aq yang penuh dengan warna itu, ianya hadiah dari Allah yang Maha Esa..insyaAllah, aamiin..

to: my people..

"be yourself, you don't have to be perfect to be my friends because I'm also not perfect..just need honesty and lots of love..^-^"

*bila dua people BFF comment picture saya..

cik A (bukan nama sebenar) : u talk 2 much..bahahhahaaa
cik B (bukan nama sebenar) : as usual..hehehhee
cik a: soo true..=D
cik b: hahahahhaahaa...we know her better kann..hehe

*terharu sesangat..=') sayang korangggggg...muaxxx!!!!

gagah kan si hati

Assalamualaikum..

Gagah kan si hati..Alhamdulillah, aq bangga dengan si hati yang sering diuji kesabaranya tapi masih mampu dan sabar menerima kesan hidup si punya akal..sesaat dua terasa bahagia dengan kehidupan, sesaat dua diuji dengan kesedihan..sabar ye sayang, sabar ye si hati, benar indah sabar itu, jangan risau akan ada ganjaran untuk mu nanti ye sayang..aq masih cuba menyatukan si akal dan si hati agar aq si punya akal dapat bersedia dan bertahan untuk berdepan dengan dugaan yang akan datang mungkin nanti..

Ya Allah pemilik seluruh alam, Maha pengasih dan penyayang, gagah kan lah si hati dan tenangkan lah untuk bersabar dengan dugaanMu kerana sesungguhnya Engkau tidak akan menguji hamba Mu melebihi kemampuannya..Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah dengan segala nikmat kurniaan Mu, syukur ku hanya untuk Mu tempat ku mengadu meluah rasa ku...janji Allah memberikan yang terbaik untuk hambaNya itu pasti..InsyaAllah..aamiin..^^


*credit picture from Google

seorang si punya akal.

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah..^^
aq si penulis kecik hanya ingin berkongsi cerita, dari muka buku seorang teman si punya akal, aq terkesan satu saluran indah yang dihasilkan oleh seorang si punya akal..Alhamdulillah, mungkin aq tak pandai dan tidak setulus beliau tapi disini aq hanya ingin berkongsi saluran..semoga kita si punya akal dapat sama-sama dapat bahagia yang benar..insyaAllah, aamiin..^^


"Siapa yang beramal soleh baik laki-laki ataupun perempuan dalam keadaan ia beriman, maka Kami akan memberikan kepadanya kehidupan yang baik dan Kami akan membalas mereka dengan pahala yang lebih baik daripada apa yang mereka amalkan.” (An-Nahl: 97)
Bahagia itu akan datang bila kita menerima takdir Allah dengan redha dan sabar. Bahagia itu datang bila kita mula memahami takdir Allah itu tidak kejam, setiap kejadian pasti ada hikmah yang akan menyusuli. Bahagia itu akan datang bila kita meyakini Allah adalah sebaik-baik perancang dan takdir Allah tak pernah silap."
*p/s: sebahagian dari ilham pemilik http://www.ilmi-islam.com/..

si punya akal

assalamualaikum,


Si punya akal yang hidup atas bumi tuhan pasti tak mungkin hidup dalam bayang diri keseorangan, si punya akal pasti akan berteman dengan si punya akal yang lain..ha, itu pasti walau berteman disaat diperlukan..ahhh, sudah banyak kali si hati terasa dengan kawan si punya akal tapi masih boleh dipujuk kerna itu tulisan kehidupan..makin kalender di dinding dikoyak untuk memaparkan pertukaran waktu, si punya akal makin tahu untuk diajak si hati untuk sabar..sabar, tak semudah tiup lilin hari jadi, nak diterang sebab dan kebaikan sabar itu..tapi tak boleh diulang sebab dan kebaikan untuk setiap lukisan masa, si punya akal perlu bijak dan jujur adanya..tak apa, setiap lukisan itu pasti ada harga dan kelebihan nya..si punya akal hanya perlu lebih sayang diri dan jujur dengan si hati agar si punya akal yang lain boleh sama-sama jujur diri..^^ aamiin.


jadi yang benar

assalamualaikum

Makin dicari, makin hilang diri, sudah..jangan dicari lagi, biar datang sendiri..jangan diajar benda larangan, kau sudah cukup besar untuk tahu beza yang benar..sekarang jangan kau biar ingin menguasai akal, sebab si ingin tak punya akal..kau, pemimpin kawasan perlu sedar kebenaran, jangan dibiar penghasut mutlak rapat dekat dengan kau..bangun, jangan terus khayal dalam mimpi mainan..dengki itu busukkan hati, jangan nak kau simpan..tak kan..jadi akal perlu bekerjasama dengan hati supaya hari-hari jadi lukisan yang si kaya tampal di dinding rumah mewah..dah, kau boleh, kau mampu kan sebab ini anugerah yang si pencipta Maha Esa hadiah kan untuk setiap nyawa yang milik akal..jadi yang benar sebab itu tanggungjawab kau..senyum sebab setiap dugaan tanda Dia Yang Esa sayang kau..aja-aja fighting..^^


p/s: credit picture to google..

si resah sila pergi.

assalamualaikum..

bila si hati mula resah-resah, mahu digoncang si jantung yang duduk setia menjalankan tugas agar si nafas masih mampu menghembus supaya pemilik masih berpijak dibumi yang nyata..si jejari perlu menari di atas papan kekunci untuk mengalirkan penyatuan akal dan perasaan..

setiap saat hembusan nafas, masih terasa hadir dia...
kini entah, setiap langkang yang disusun, makin hilang rentak nya..
makin hari bertukar waktu, rasa makin jauh..
hadir ini mungkin, hanya pengisi masa..
mungkin yang dinanti bukan dia..
mungkin pemilik yang benar bukan dia..
nampak nya hati masih nak dipujuk sabar..
mungkin belum tiba saat dan waktu..
dia yang benar, masih perlu tunggu..
melihat pemilik yang lain telah ada, terasa...
cemburu, jelos, ahhh..
mungkin...hehee...
tak apa, akan datang nanti..
sebab janji Yang Esa itu pasti..^^
aamiin..


soalan or jawapan???

assalamualaikum...

hmmm..haaaa...hihihiiiiii....hoooo..
nak mula dari mana ye...byk sbnrnye nk cite ni...dari ABC ke XYZ...aigo...ok2, nk share skit a eh..ape ye...jap nk susun ayat...hmmm...nk cakap ape eh tdi...laaaa...owww...lupe plak...

haaa...mesti korang penah face situation ni kn??? problem with ur short term memory?? hahahhaaa...yeke?? entah, ke out of focus??? haaaa??

aq pn tak taw sbnrnye, persoalan yang masih menjadi persoalan..hehehhee



p/s: picture credit to google image..