perubahan..

Assalamua'laikum..

pejam-celik..(3X)..da masuk bulan april 2012 da kan, banyak yang da berlaku dalam hidup aku yang sekarang ni hampir 'face to face' dengan usia 22 tahun..hahaa..kadang2, rasa sangat pelik bila dipanggil dengan gelaran kakak..aish, terase tua pulak..hahaa..

bila da menghampiri usia yang lebih dewasa ni, aku terfikir..(mata pandang atas..hekhek)hmmm..aku harus berubah..mungkin menjadi lebih matang, lebih tenang, lebih menjaga tingkah laku, lebih menjaga batas pergaulan, berfikiran positive dalam menghadapi apa saja yang bertemu dengan aku akan datang..(tak boleh cepat naek marah dan geram2 lagi ok umii..^^ InsyaAllah, dengan izin-Nya)

"Nanti-nanti lah berubah, sekarang muda lagi" hanyalah kata-kata yang dipinjamkan oleh syaitan supaya kita diheret sama oleh mereka ke neraka Allah. Sedarlah, hidup di dunia sangat SINGKAT waktunya. Usia muda tidak bermakna ajal juga masih jauh duduknya. Tidak nampakkah kita dengan bukti-bukti yang telah Allah tunjukkan? Nauzubillah. (petikan dari blog seorang teman)


ya..aku ingin mahu berubah, menjadi hamba Allah yang lebih baik dari saat ini, tetapi aku sedar perubahan ini bukan mudah..kesungguhan harus selari dengan keinginan, ianya perlu disulam dengan doa, tawakal dan kekuatan untuk berhadapan dengan godaan bisikan penghasut muthlak umat manusia..banyak yang kene korban kan..hmmm...


'Wahai Allah yang memegang hati ini, tetapkanlah hati kami dalam agamaMu dan ketaatan kepadaMu.Aamiin..'


hmmm..InsyaAllah, aku percaya segala niat yang baik akan dipermudakan oleh-Nya..semoga aku dapat melaksanakan impian ini secara realiti dan bukan just untuk tingkap blog ini je..aamiin...harap kita semua dapat menjadi insan yang lebih baik kerana-Nya, anak yang lebih baik untuk ibu bapa kita, menjadi teman yang lebih baik untuk keluarga dan sahabat..InsyaAllah, aamiin..^^



*google picture

No comments:

Post a Comment