BOLAT

ni...aq bukan a nk promosi kn ank akak aq yang sorang ni sbnrnye...tp aq mmg nk maket kn die ni...hahahaaa....coz aq mmg adore sgt a kat die ni.... si BOLAT cayang aq..so..ni pic baru die....(bape byk pnye 'ni' )







cayang kamu...!!!

haaa...aq pn da same cam korg..



haaaaaaaaaa..ni nk story mory skit....oooowwhhhh...korg ni...klu ade je kete siap tampal P yang merah gedabak ni..mesti korg yg lesen penuh ni rase sakit ati coz dorg a.k.a aq jgak bwk slow...tp jgn a nk jdi mcm org yg lupe n nyanyok k...coz dlu pn korg cam2 jgak k...hah..kn da tepanah kat ati 2..hahhaaaa...btw aq skag ni mmg suka-suki sgt a...coz da tak payah nk serius2 sampai nk kuar da bijik2 mate aq waktu drive kete......keraneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...lesen ku da PENUH...
jadi..d sini aq nk ucapkan terima kasih daun keladi, daun pandan dan daun2 lalang kepada sesape yg terperasan da tolong aq dan memastikan lesen P aq dlu xkne tarik mcm maen tarik tali tu...hihiiiii...lastly syukur to Allah yg telah melindungi ku dri sebarang kemalangan dan bahaye..amin...

selamat tinggal lesen P..ops...hhihii

ni pasal x reti diam...!!


pergi.....pergi la kau dari hidup ini...rakus aq sentap hati ini agar tiada lagi yang tinggal untuk kau...biar lah hati rasa sakit dari rasa sunyi...dingin malam mula memanjat tubuh yang mula membeku...biar lah beku agar tiada lagi nama kau di minda yang bijak mencari dan terus merobek hati dengan nama kau....

diam...tapi minda masih berkata-kata.. DIAM....!!! aq teriak...agar hati tidak terus hanyut dengan bayang kau yang telah lama tinggal....hilang kau yang aq biar kan...

kini....hati masih menangis....tapi tangis bahagia...bila kini hati telah kuat..kuat melawan sebagaimana yang Siti Hajar alami, anaknya kehausan di sebuah padang pasir yg gersang, bagaimana beliau berlari ulang alik kesana sini sehingga 7 kali, tanpa sebutir putus asa kerana Allah pasti akan beri bahagia...restu...dan redha Nya...

bagus...akhirnye minda dan hati telah pun berkerjasama bagai pen dan dakwat...aman..~~

old????



ops...tetibe pikir jdi tue plak..hye kawan, if u are trapped between ur feelings and what other people think is right, always go for whatever makes u happy. Unless u want everybody to be happy except u...huh...contohnye i had the letters "HRT" i could add "EA" 2 get "HEART" or "U" 2 get "hurt" but i rather use "U" 2 get "HURT" than have a "HEART" without "U"...but this just feeling yg aq simpan elok2 kat store jantung aq...bcoz i still love everybody happy coz i know the feel from the pain..hello...i still remember what my mom said, we cant get happiness from other people pain..Love is just a word, until we find someone to give a definition..but who??? still searching...haahaha.

hope xpayah tunggu smpai tahap ni a...wish me not.



keje tanpa GAJI



haaaaa..klu tengok kat tajuk pn da bleh paham kan...ni la pengorbanan yg aq kne buat utk segulung diploma..haish...da la segulung je..klu begulung2 tu bebaloi a jgk berperah2 keringat smpai kering kontang mcm kolam ikan yg da xde ikan tu..ape a...tiap pagi aq da dpt dgr suare insan yg pling aq syg a.k.a mak aq yg pagi2 da uji vokal duk kejut aq...so, start a sesi tawa-menawar mcm kt pasar pagi selayang 2, ' jap ma..5 minit....jap ma...2 minit...jap ma..1/2 minit...' nasib a aq di kurniakn mak yg sgt penyabar & penyayang..klu x..mau ari2 aq mandi atas tilam coz kne simbah air..hahhaa..time kasih maaaak..syg byk2 laut...^^

then..

tugasan petame...sejak aq practical ni, aq dpt jawatan bru..haaa..pemandu tanpe gaji....pagi2 da kne anta kak aq g naik ketapi xde roda 2..haish...nk wat cmne, adek yg baek, cute, sweet...kne a tlg akak die...ops..'ni da kes angkat bebakul2 sndiri da ni..'hahaaaha..

sambung lagi...

b4 pkul 8 pagi...aq da kne tepacak kat opis t...dafta kehadiran cam kat skolah2 dlu...tp pakai mesin je a..alaa..mesin yg telan kad korg pastu kuar kn blik..mcm kacang lupe kn kulit yg da bekedut 2..hahhahaa..ok2...xde kne mengene...ni aq lampirkn mcm lampiran dlm report assignment korg 2, gamba mesin kesayangan semue org kat opis aq ni...

pagi2 die a yg kteorg jmpe dlu..klu da nk pkul 8...akn ade a sesi lumbe lari...hahaahaa..paham2 je a..klu xpaham bukak kamus bahase yg da berabuk kat umah 2 k...

lagi...

haa..kat sini de 2 sesi gemok kn badan..a.k.a..rehat makan pagi n lunch..aq akan mengendeng ngn member sepejuangan aq kt cni...'jom...gi jalan2 cri mkn'...mkn nasi ke..mee ke..angin ke....ha 2 kes ble xde duit..hahaha..


lastly a.k.a. akhirnye..

setelah tepat pukul 5.00 petang nan menawan..sekali lg rombongan manusia akan menyerang mesin kacang tu..aq pn menyelit2 la dlm senyap...hulur kn tangan2 ajaib..daaaaannnnn...pom..'cekek'....kad aq pn di telan...'cekek'..kluar blik..(maap..agak hoduh bunyi mesin tu) hahahaaa...
jadi..aq pn dgn penuh semangat yg bercobar2 mcm api yg membakar lilin ari jadi tu..menuju ke kotak 4 tayar dan pulang ke my home sweet home..
akhir kata...amaaaaaaaaaaaaan~~~



haa....time kasih a bace post ni..nah gule2 satu..

tik..tok..tik..tok..


tik..tok..tik..tok...

whats new...hmmm..i already finish my dip..n need to do my practical..nothing much to say, just my life now stick at gombak back..mis my life at college...?? yup..mis my friends..? yup..it just changing life, i feel lost..lost in the middle of noway...its like i miss the old me...tp..klu da name nye hidup..mesti ade mati..ops..contoh nye ikan..idup dlm laut..mati dlm kuali..haa..perubahan 2..aaaaaaaaaaahhhh..bosan..lets talk about other things...ape ye..hmm..aq ni sbnrnye bkn nye reti nk bebel pnjg2 mcm karangan 300 pekataan tu..just, fill my empty time..mase kosong?  alaaa..mase yg salu kte bazir2 kn tu..haa...aq rase plek sgt, org salu kate mase 2 emas..ni yg bdk2 duk membazir mase kat tepi2 longkang yg semerbak 'wangi' 2..xke da bertan2 emas dorg bazir kn..esh..esh..ops..aq xnk jdi nenek tue yg suke bebel2 kat cucu die..sukati la korg nk wat ape...bcoz nobody cant change ur life if u dont want it.

ok la..timeout...nnt kne potong markah plak..da la ejaan byk salah..hahahaa..


bilangan patah perkataan..?  (kire sndiri) ^^

what...??



oh..what?? ur life never gone wrong???shut up..it is never happen that ways..it's just a life, u will face everything or bad situation, likes tali slipa tandas u putus or putus ase dgn berat badan u..what's wrong with that??? u just need to be strong to face what in front of u...pick the correct ways of ur life..and be what u wanna be..

and for yg laen...!!! just undo blakang, SHUT UP & MIND YOUR OWN BUSINESS!!


my BOLAT sayang..!!!

my bolat sayang..^^
ow..da besar da skg ank akak aq yg sorng ni...makin byk pndai si bolat ni, kejap nk diri, kejap nk duduk, lame nk golek2..agak kurus da a parent aq skg ni coz jge die..(p/s: bgus jgak..slim ckit..ops)

aq plak da mmg rutin mgguan, asal blik umah je..si bolat ni a aq cri dulu..klu xde kat my home sweet home..aq gagah la bwk kotak empat tayar 2 g umah kak aq...nasib la..
nk wat cmne, dak cik ni a penghibur terbaek yg aq sayang, xpenah mnyakit kn hati dan sentiase jdi pemanis ble time aq rase pahit dengan jalan hidup ni...hmm...rindu sesgt dah ni...so, aq dedicated a post ni utk si bolat aq ni..

MIRZA AQLAN PUTRA B. MOHAMAD NAZIM

haaa..wa ade kude..hang ape ada???

pic ni mmg xbleh tahan...geram do..

iya..berita hari ini mnyampaikan...bla..blaa...blaaa

ops..elok2, kasut bru ni..
my first step..sweet..


oh..lupe..time kasih a coz nk bce post ni..nah coki-coki...^^

jom baca.


Panduan Tambahan :

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo’a.

2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do’a.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).- ( DOA TENGOK CERMIN ).

4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.

5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Rahsia 13 Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang sudah tahu atau panduan bagi yang baru tahu……

1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.

9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10.Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11.Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12.Salam Memelihara kita di dalam kubur.

13.Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.

Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda : “Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ” jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!” Wassalam.

“Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat…” Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa’at kepada manusia lain…


bukti lelaki ni sengal..???


1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.

10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar

anak abah..

setiap sesuatu itu perlu kn pengorbanan..
kadang2...xsemue yang kite harap akn jadi kenyataan..
so...ank en.mohammad, awk kne blaja hadapi segale kemungkinan...
yang paling utame n pnting adelah..
kepercayan dgn diri sendiri...
coz..kte xbleh happy kn ati smue org..
krne awk hanye a sorg hambe NYA yg x smpurne..
harap ape yang awk buat da cukup utk diri dan kebahagiaan family k..
no body is perfect..!!!
n awk xbleh pakse org ikut care awk..
ingat moto diri k..'do something 4 ur self, not others' n 'family always comes first'..!!
harap DIA akn beri kn awk kekuatan utk face smue dugaan NYA..
coz..dgn smue dugaan ni tande DIA syg kite..
amin..


rinduw kamu.

tetibe terinduw kat kamu...(en.gemok)
entah a nape.. tetibe tpikir plak kat kamu..hahaaa..
sengal..maaf la..bkn nk mnyinggung mane2 pihak, badan kerajaan atau badan berkanun..(show off coz bru blaja pengajian Malaysia)..but, klu da tersinggung 2 maaf ye..
bebalik pde tajuk kte..mungkin d pengaruhi belbagai faktor...tetibe rinduw kamu..

mybe coz u just know me well..huh..
soorry if i ever hurt u..
but..i will face the judges..
wish u best of luck n always happy in ur life...^_^

now...!!!
pesanan tuk diri sendiri..n kwn2 yg bace k..
"bebalik la pada pencipta mu jike rasa sunyi dan resah krne ALLAH teman yg paling setia"...amin.

ops...nah 2 posen coz bce post ni..

haiiiiiiyah..!!!


Yang digemar menjadi bosan...Sukarnya cari ketenteraman...Bila hati bersedih semuanya tak betul...

eeeemmmm...yg atas ni lirik lagu k..hihii..tp cam ade kne mengene skit a ngan aq...
aaaahhhh!!!! agak serabut a skg ni coz byk asgmt..business plan + landscape board agi...final exam yg da dekat skg..n aq yg dlm keadaan xbape nk center ni..
xtaw a nk watpe...!!!!

hmmmmmmmmmmm......
focus UMI focus..!!!!!
skg ni mase tuk berperang...aja-aja fighting..!!!


p/s: maaf pic yg agak tidak sopan d c2..hihiii3

Semoga bermanfaat.


Sebuah artikel tentang :Istimewanya seorang Wanita Semoga bermanfaat.. Kaum feminis bilang susah jadi wanita, lihat saja peraturan dibawah ini:
1. Wanita auratnya lebih susah dijaga (lebih banyak) dibanding lelaki.
2. Wanita perlu meminta izin dari suaminya apabila mau keluar rumah tetapi tidak sebaliknya.
3. Wanita saksinya (apabila menjadi saksi) kurang berbanding lelaki.
4. Wanita menerima warisan lebih sedikit daripada lelaki.
5. Wanita perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.
6. Wanita wajib taat kepada suaminya, sementara suami tak perlu taat pada isterinya.
7. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri.
8. Wanita kurang dalam beribadat karena adanya masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Itu sebabnya mereka tidak henti-hentinya berpromosi untuk"MEMERDEKAKAN WANITA ". Pernahkah kita lihat sebaliknya (kenyataannya) ?

1. Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang teraman dan terbaik. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar terserak bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.
2. Wanita perlu taat kepada suami, tetapi tahukah lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama daripada kepada bapaknya?
3. Wanita menerima warisan lebih sedikit daripada lelaki, tetapi tahukah harta itu menjadi milik pribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, sementara apabila lelaki menerima warisan,ia perlu/wajib juga menggunakan hartanya untuk isteri dan anak-anak.
4. Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak,tetapi tahukah bahwa setiap saat dia didoakan oleh segala makhluk, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di muka bumi ini, dan tahukah jika ia mati karena melahirkan adalah syahid dan surga menantinya.
5. Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabk an terhadap 4 wanita, yaitu : Isterinya , ibunya, anak perempuannya dan saudara perempuannya. Artinya, bagi seorang wanita tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki, yaitu : suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.
6. Seorang wanita boleh memasuki pintu syurga melalui pintu surga yang mana saja yang disukainya, cukup dengan 4 syarat saja, yaitu : sholat 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, taat kepada suaminya dan menjaga kehormatannya.
7. Seorang lelaki wajib berjihad fisabilillah, sementara bagi wanita jika taat akan suaminya, serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH,maka ia akan turut menerima pahala setara seperti pahala orang pergi berjihad fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata. Masya ALLAH ! Demikian sayangnya ALLAH pada wanita... kan Ingat firman Nya, bahwa mereka tidak akan berhenti melakukan segala upaya, sampai kita ikut / tunduk kepada cara-cara / peraturan buatan mereka. (emansipasi ala western) Yakinlah, bahwa sebagai dzat yang Maha Pencipta, yang menciptakan kita, maka sudah pasti Ia yang Maha Tahu akan manusia, sehingga segala hukumnya / peraturannya, adalah YANG TERBAIK bagi manusia dibandingkan dengan segala peraturan/hukum buatan manusia. Jagalah isterimu karena dia perhiasan, pakaian dan ladangmu, sebagaimana Rasulullah pernah mengajarkan agar kita (kaum lelaki) berbuat baik selalu (gently) terhadap isterimu. Adalah sabda Rasulullah bahwa ketika kita memiliki dua atau lebih anak perempuan, mampu menjaga dan mengantarkannya menjadi muslimah yang baik, maka surga adalah jaminannya. (untuk anak laki2 berlaku kaidah yang berbeda). Berbahagialah wahai para muslimah. Jangan risau hanya untuk apresiasi absurd dan semu di dunia ini. Tunaikan dan tegakkan kewajiban agamamu, niscaya surga menantimu.

adore this song very MUCH..!!!



Wonder Girls - Nobody (English) lyrics

You Know I still Love You Baby.
And it will never change. (Saranghae)

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
How can I be with another, I don't want any other
I want nobody nobody nobody nobody

Why are you trying to, to make me leave ya
I know what you're thinking
Baby why aren't you listening
How can I just
Just love someone else and
Forget you completely
When I know you still love me

Telling me you're not good enough
My life with you is just too tough
You know it's not right so
Just stop and come back boy
How can this be
When we were meant to be

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
How can I be with another, I don't want any other
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
How can I be with another, I don't want any other
I want nobody nobody nobody nobody

Why can't we just, just be like this
Cause it's you that I need and nothing else until the end
Who else can ever make me feel the way I
I feel when I'm with you, no one will ever do

Telling me you're not good enough
My life with you is just too tough
You know me enough so
You know what I need boy
Right next to you is where I need to be.

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
How can I be with another, I don't want any other
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
How can I be with another, I don't want any other
I want nobody nobody nobody nobody

I don't want no body, body
I don't want no body, body

Honey you know it's you that I want, it's you that I need
Why can't you see~

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
How can I be with another, I don't want any other
I want nobody nobody nobody nobody

Back to the days when we were so young and wild and free
Nothing else matters other than you and me
So tell me why can't it be
Please let me live my life my way
Why do you push me away
I don't want nobody nobody nobody nobody but you.

untuk semua umat ISLAM.

Keberkatan surah al-ikhlas

Ketika Memulakan Kerja

Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama cacing kepanasan.

Sebelum Masuk Ke Rumah

Sebelum anda masuk rumah, bacalah surah Al-Ikhlas (sebanyak 3 kali. Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah. Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut. Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur. Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab salam malaikat itu.

Ketika Sakit

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia, maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby).

Khatam al-Quran

Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya: Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangka masa dua-tiga minit? Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat.Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali.. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul. Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 jus kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.

Pahala Membacanya

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang Sahara itu seluas dari timur hingga ke barat. Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas. Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan.. Sabda Rasulullah SAW lagi: Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a..s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a..s. NotaSampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: 'Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat'. Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama: (1) Sedekah/amal jariahnya, (2) Doa anak-anaknya yang soleh dan (3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain. …Wallahu a'lam



S.A.B.A.R



Sabar Dalam Menuntut Ilmu:Syaikh Nu’man mengatakan,

“Betapa banyak gangguan yang harus dihadapi oleh seseorang yang berusaha menuntut ilmu. Maka dia harus bersabar untuk menahan rasa lapar, kekurangan harta, jauh dari keluarga dan tanah airnya. Sehingga dia harus bersabar dalam upaya menimba ilmu dengan cara menghadiri pengajian-pengajian, mencatat dan memperhatikan penjelasan serta mengulang-ulang pelajaran dan lain sebagainya.

Kesabaran adalah kunci agar kita selalu ditemani dan dibimbing Allah. Sabar menghantarkan seseorang menjadi manusia sejati, tangguh, elegan, dan bermartabat. Betapa banyak kerusakan yang terjadi akibat manusia tidak bisa bersabar. Banyak kegagalan perencanaan hidup juga diakibatkan karena kurangnya kesabaran.

Allah SWT berfirman, “Sifat-sifat yang baik itu tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang sabar dan tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang mempunyai keuntungan yang besar.” (QS Fushshilat [41]: 35).

Dengan demikian, bersabarlah. Niscaya kesabaran akan menjemput Anda ke tempat terbaik. Terbaik dalam peruntungan, hasil Maka dari itu semua masalah pasti ada solusi dan hikmah dari semua cobaan.

Kita juga PATUT ambil sebuah hikmah dari semua cobaan yang kita alami. Allah berada di orang – orang yang sabar.


my kesayangan

haaa...Jgn salah tafsir k!!!
ni nk story ckit pasal my kesayangan..org yg always there 4 me....waktu sedih...waktu happy...waktu tension...waktu sengal...waktu susah..waktu senang (of coz)..hihii3
die ni a harte yg sgt berharge 4 me..!!
p/s: terharu ckit..+_+

NURUL KHALISAH BINTI MUHAMAD SABRI





laallaalaaaa~~~












lis...thanx dear coz sentiase sabar n be my frenz 4ever!!
luv u damn much!!!!


+_+

PESANAN untuk sahabat..


Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra :

"Ya Aisyah janganlah engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, iaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an,

2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,

3. Sebelum para muslimin meredhai kamu,

4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah....


"Bertanya Aisyah :

"Ya Rasulullah.... Bagaimana dapat aku melaksanakan empat perkara dalam waktu yang singkat?"

Rasul tersenyum lalu berkata :

"Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali ia seakan-akan kau mengkhatamkan Al Quran.

Bacalah selawat untukku dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat.

Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhai kamu.

Dan,

Perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah.

what 2 say??

so..now i da sem 5, my last sem, so many things happened lately, things that made me laugh, made me cry..what a life...hmmm..
ops..i wanna wish SELAMAT ARI RAYE to all my frenz and maaf if i been hurt ur feeling..luv u all..^_^
back to what i wanna say..I feel a bit scared coz this sem i'm not serious with my study, don't know why..???? hmm..BUT..!!
NOW!!!
i wanna focus back!!! huh!!

come on girl...u can do it!!!
p/s: so, some pic of me n all my luv one..