tik..tok..tik..tok..


tik..tok..tik..tok...

whats new...hmmm..i already finish my dip..n need to do my practical..nothing much to say, just my life now stick at gombak back..mis my life at college...?? yup..mis my friends..? yup..it just changing life, i feel lost..lost in the middle of noway...its like i miss the old me...tp..klu da name nye hidup..mesti ade mati..ops..contoh nye ikan..idup dlm laut..mati dlm kuali..haa..perubahan 2..aaaaaaaaaaahhhh..bosan..lets talk about other things...ape ye..hmm..aq ni sbnrnye bkn nye reti nk bebel pnjg2 mcm karangan 300 pekataan tu..just, fill my empty time..mase kosong?  alaaa..mase yg salu kte bazir2 kn tu..haa...aq rase plek sgt, org salu kate mase 2 emas..ni yg bdk2 duk membazir mase kat tepi2 longkang yg semerbak 'wangi' 2..xke da bertan2 emas dorg bazir kn..esh..esh..ops..aq xnk jdi nenek tue yg suke bebel2 kat cucu die..sukati la korg nk wat ape...bcoz nobody cant change ur life if u dont want it.

ok la..timeout...nnt kne potong markah plak..da la ejaan byk salah..hahahaa..


bilangan patah perkataan..?  (kire sndiri) ^^

what...??



oh..what?? ur life never gone wrong???shut up..it is never happen that ways..it's just a life, u will face everything or bad situation, likes tali slipa tandas u putus or putus ase dgn berat badan u..what's wrong with that??? u just need to be strong to face what in front of u...pick the correct ways of ur life..and be what u wanna be..

and for yg laen...!!! just undo blakang, SHUT UP & MIND YOUR OWN BUSINESS!!


my BOLAT sayang..!!!

my bolat sayang..^^
ow..da besar da skg ank akak aq yg sorng ni...makin byk pndai si bolat ni, kejap nk diri, kejap nk duduk, lame nk golek2..agak kurus da a parent aq skg ni coz jge die..(p/s: bgus jgak..slim ckit..ops)

aq plak da mmg rutin mgguan, asal blik umah je..si bolat ni a aq cri dulu..klu xde kat my home sweet home..aq gagah la bwk kotak empat tayar 2 g umah kak aq...nasib la..
nk wat cmne, dak cik ni a penghibur terbaek yg aq sayang, xpenah mnyakit kn hati dan sentiase jdi pemanis ble time aq rase pahit dengan jalan hidup ni...hmm...rindu sesgt dah ni...so, aq dedicated a post ni utk si bolat aq ni..

MIRZA AQLAN PUTRA B. MOHAMAD NAZIM

haaa..wa ade kude..hang ape ada???

pic ni mmg xbleh tahan...geram do..

iya..berita hari ini mnyampaikan...bla..blaa...blaaa

ops..elok2, kasut bru ni..
my first step..sweet..


oh..lupe..time kasih a coz nk bce post ni..nah coki-coki...^^

jom baca.


Panduan Tambahan :

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo’a.

2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do’a.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).- ( DOA TENGOK CERMIN ).

4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.

5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Rahsia 13 Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang sudah tahu atau panduan bagi yang baru tahu……

1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.

9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10.Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11.Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12.Salam Memelihara kita di dalam kubur.

13.Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.

Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda : “Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ” jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!” Wassalam.

“Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat…” Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa’at kepada manusia lain…


bukti lelaki ni sengal..???


1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.

10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar